Nasze zespoły
Księgowość – od momentu powstania firmy w 2016 roku głównym obszarem naszych działań była księgowość. Jako Centrum Kompetencji z obszaru księgowości świadczymy usługi w tym zakresie w ramach trzech obszarów.
ACCOUNTS PAYABLE (Zobowiązania) to obszar skupiający się na kompleksowej obsłudze dostawców Grupy Volkswagen. Zespoły działające w obrębie tego obszaru współpracują ze spółkami z Niemiec, Danii, Słowacji, Hiszpanii, Portugalii, Irlandii, Francji, Wielkiej Brytanii i Polski. Zajmują się obsługą księgową w zakresie:
- weryfikacji i optymalizacji faktur,
- księgowania faktur od dostawców za zakup towarów i usług,
- przygotowania płatności,
- obsługi podstawowych danych dostawców,
- przygotowywania raportów oraz zestawień księgowych,
- utrzymywania kontaktu z dostawcami (monitoring terminów płatności, uzgadnianie salda rozrachunków etc.),
- rozpatrywania i analizy zapytań rachunkowo-finansowych np. wezwania do zapłaty, procesów związanych z zamknięciem miesiąca/roku.
ACCOUNTS RECEIVABLE (Należności) to obszar dedykowany szeroko rozumianej obsłudze księgowej klientów Grupy Volkswagen, świadczący usługi dla spółek z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Polski oraz Francji. W zakresie realizowanych zadań znajdują się takie operacje, jak:
- weryfikacja poprawności oraz kompletności dokumentów księgowych,
- weryfikacja świadectw pochodzenia towarów,
- zakładanie i zarządzanie kontami odbiorców,
- wystawianie i księgowanie dokumentów,
- księgowanie wyciągów bankowych oraz rozliczanie płatności,
- przygotowywanie płatności wychodzących do odbiorców,
- prowadzenie kont księgowych odbiorców,
- zarządzanie zamówieniami wraz z oceną kredytową odbiorców,
- windykacja należności,
- potwierdzanie sald z odbiorcami zewnętrznymi i spółkami koncernowymi,
- przygotowywanie raportów oraz zestawień księgowych,
- procesy związane z zamknięciem miesiąca/roku,
- kontakt z działami wewnątrz firmy oraz klientami zewnętrznymi.
GENERAL LEDGER we współpracy z innymi działami realizuje następujące zadania:
- uzgadnianie stanów magazynowych,
- analiza wyników inwentaryzacji,
- księgowanie wyciągów bankowych oraz kontrola przepływów pieniężnych,
- księgowanie poleceń księgowych oraz rezerw,
- uzgadnianie sald kont księgi głównej,
- ewidencja i amortyzacja środków trwałych,
- przygotowywanie raportów oraz zestawień księgowych,
- procesy związane z zamknięciem miesiąca/roku.
Usługi biznesowe – otwierając się na nowe wyzwania biznesowe i obszary działalności, nieustannie poszerzamy zakres świadczonych usług. Obecnie szereg zespołów realizuje usługi w trzech obszarach biznesowych.
COMMERCIAL SERVICES to obszar, w skład którego wchodzą następujące zespoły:
- Inputmanagement:
- klasyfikowanie dokumentów dotyczących wniosków leasingowych,
- opracowywanie umów leasingowych, decyzji podatkowych, umów serwisowych, indeksowanie dokumentów umów ubezpieczeniowych i bankowych,
- weryfikowanie faktur za zakup samochodów, usługi serwisowe, wypożyczenie aut,
- opracowywanie zmian związanych z kartami pojazdów kredytowanych przez koncern.
- Scanning UK: skanowanie rachunków przychodzących i ich rejestracja w systemie do weryfikacji.
- Customer Care - telefoniczna i pisemna obsługa klienta:
- infolinia Notdienst - pomoc klientom w sytuacjach awaryjnych na drodze,
- Volkswagen/SKODA Customer Care – obsługa telefonicznych zapytań klientów marek Volkswagen i Skoda oraz pisemne opracowywanie zapytań klientów przychodzących różnymi kanałami komunikacji (mail, czat, formularze internetowe).
- FOKK: opracowywanie zapytań klientów w obszarze Back office i Front office.
- DSGVO: opracowywanie zapytań klientów w kontekście przetwarzania danych osobowych w p systemach i bazach danych koncernu Volkswagen.
- Central Know-How Protection Services (CKPS):
- First Level Support (SPOC) dla dostawców, nadzór nad statusem umowy o zachowaniu poufności z dostawcami,
- zapytania odnośnie certyfikatu TISAX-Modell (Trusted Information Security Assessment Exchange),
- tworzenie aktualnej bazy klientów we własnym systemie ticketowym Salesforce.
BUSINESS OPERATION SERVICES dostarcza usług i rozwiązań w 3 obszarach:
Consulting:
- Digital Media: planowanie i zautomatyzowany zakup reklam cyfrowych w oparciu o analizę aktywności użytkowników w Internecie.
- Chart Factory: tworzenie profesjonalnych prezentacji dla klientów koncernowych, rozwijanie wewnętrznej bazy zasobów graficznych.
- PMO as a Service: wykwalifikowana kadra osób wspierająca klienta w ramach zarządzania portfelem projektów.
- PMO/PM (IT Services) – zespół Project Managerów IT, zarządzających projektami w swoich obszarach jak np. rozwój i zabezpieczanie infrastruktury sieciowej, wdrażanie usprawnień w procesach przez rozwijanie botów, dbanie o aktualny stan sprzętu i oprogramowania komputerów, wsparcie rozwoju aplikacji IT.
Data Engineering:
- SAP 1st level support (IT Services) – wsparcie użytkowników SAP, dzienny monitoring, przekazywanie transportów z obszaru testowego na produkcyjny.
- Digital Workplace Service Support - wsparcie pracowników koncernu w korzystaniu z narzędzi do videokonferencji oraz do bezprzewodowej prezentacji treści.
- Infrastructure Dataservice 1st level support – odzyskiwanie lub tworzenie kopii zapasowych danych np. utraconych maili ze skrzynki outlook, danych z dysków, współpraca z działem prawnym.
- BI Data Proxy – automatyzacja Data Proxy oraz tworzenie nowych rozwiązań architektury systemów, a także deployment nowych obszarów on-Prem jak i w chmurze (Cloud).
Procurement & Business Services:
- PRM - wspieranie zamawiających w procesach zakupowych IT, zadania administracyjne związane z monitorowaniem zamówień.
- Business Intelligence – tworzenie analiz dotyczących wydatków koncernu, rozwijanie nowych rozwiązań raportowych, utrzymywanie spójności danych oraz praca na bazach danych dla działów personalnych, finansowych, tworzenie automatycznych raportów.
LOGISTICS to obszar skupiony na:
- realizacji projektów technicznych i logistycznych dla fabryk Volkswagena,
- współpracy i koordynowaniu firm zewnętrznych,
- planowaniu ustawienia materiałów produkcyjnych.