Nasze zespoły

Księgowość – od momentu powstania firmy w 2016 roku głównym obszarem naszych działań była księgowość. Jako Centrum Kompetencji z obszaru księgowości świadczymy usługi w tym zakresie w ramach trzech obszarów.

VW_Group1363.jpg

ACCOUNTS PAYABLE (Zobowiązania) to obszar skupiający się na kompleksowej obsłudze dostawców Grupy Volkswagen. Zespoły działające w obrębie tego obszaru współpracują ze spółkami z Niemiec, Danii, Słowacji, Hiszpanii, Portugalii, Irlandii, Francji, Wielkiej Brytanii i Polski. Zajmują się obsługą księgową w zakresie:

  • weryfikacji i optymalizacji faktur,
  • księgowania faktur od dostawców za zakup towarów i usług,
  • przygotowania płatności,
  • obsługi podstawowych danych dostawców,
  • przygotowywania raportów oraz zestawień księgowych,
  • utrzymywania kontaktu z dostawcami (monitoring terminów płatności, uzgadnianie salda rozrachunków etc.),
  • rozpatrywania i analizy zapytań rachunkowo-finansowych np. wezwania do zapłaty, procesów związanych z zamknięciem miesiąca/roku.

Naleznosci.jpgACCOUNTS RECEIVABLE (Należności) to obszar dedykowany szeroko rozumianej obsłudze księgowej klientów Grupy Volkswagen, świadczący usługi dla spółek z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Polski oraz Francji. W zakresie realizowanych zadań znajdują się takie operacje, jak:

  • weryfikacja poprawności oraz kompletności dokumentów księgowych,
  • weryfikacja świadectw pochodzenia towarów,
  • zakładanie i zarządzanie kontami odbiorców,
  • wystawianie i księgowanie dokumentów,
  • księgowanie wyciągów bankowych oraz rozliczanie płatności,
  • przygotowywanie płatności wychodzących do odbiorców,
  • prowadzenie kont księgowych odbiorców,
  • zarządzanie zamówieniami wraz z oceną kredytową odbiorców,
  • windykacja należności,
  • potwierdzanie sald z odbiorcami zewnętrznymi i spółkami koncernowymi,
  • przygotowywanie raportów oraz zestawień księgowych,
  • procesy związane z zamknięciem miesiąca/roku,
  • kontakt z działami wewnątrz firmy oraz klientami zewnętrznymi.

VW_Group0765.jpg

GENERAL LEDGER we współpracy z innymi działami realizuje następujące zadania:

  • uzgadnianie stanów magazynowych,
  • analiza wyników inwentaryzacji,
  • księgowanie wyciągów bankowych oraz kontrola przepływów pieniężnych,
  • księgowanie poleceń księgowych oraz rezerw,
  • uzgadnianie sald kont księgi głównej,
  • ewidencja i amortyzacja środków trwałych,
  • przygotowywanie raportów oraz zestawień księgowych,
  • procesy związane z zamknięciem miesiąca/roku.

 

 


Usługi biznesowe – otwierając się na nowe wyzwania biznesowe i obszary działalności, nieustannie poszerzamy zakres świadczonych usług. Obecnie szereg zespołów realizuje usługi w trzech obszarach biznesowych.

COMMERCIAL SERVICES to obszar, w skład którego wchodzą następujące zespoły:

  • Inputmanagement:
    • klasyfikowanie dokumentów dotyczących wniosków leasingowych,
    • opracowywanie umów leasingowych, decyzji podatkowych, umów serwisowych, indeksowanie dokumentów umów ubezpieczeniowych i bankowych,
    • weryfikowanie faktur za zakup samochodów, usługi serwisowe, wypożyczenie aut,
    • opracowywanie zmian związanych z kartami pojazdów kredytowanych przez koncern.
  • Scanning UK: skanowanie rachunków przychodzących i ich rejestracja w systemie do weryfikacji.Commercial Services.jpg
  • Customer Care - telefoniczna i pisemna obsługa klienta:
    • infolinia Notdienst - pomoc klientom w sytuacjach awaryjnych na drodze,
    • Volkswagen/SKODA Customer Care – obsługa telefonicznych zapytań klientów marek Volkswagen i Skoda oraz pisemne opracowywanie zapytań klientów przychodzących różnymi kanałami komunikacji (mail, czat, formularze internetowe).
  • FOKK: opracowywanie zapytań klientów w obszarze Back office i Front office.
  • DSGVO: opracowywanie zapytań klientów w kontekście przetwarzania danych osobowych w p systemach i bazach danych koncernu Volkswagen.
  • Central Know-How Protection Services (CKPS):
    • First Level Support (SPOC) dla dostawców, nadzór nad statusem umowy o zachowaniu poufności z dostawcami,
    • zapytania odnośnie certyfikatu TISAX-Modell (Trusted Information Security Assessment Exchange),
    • tworzenie aktualnej bazy klientów we własnym systemie ticketowym Salesforce.

BUSINESS OPERATION SERVICES dostarcza usług i rozwiązań w 3 obszarach:

Consulting:

VW0550.jpg

  • Digital Media: planowanie i zautomatyzowany zakup reklam cyfrowych w oparciu o analizę aktywności użytkowników w Internecie.
  • Chart Factory: tworzenie profesjonalnych prezentacji dla klientów koncernowych, rozwijanie wewnętrznej bazy zasobów graficznych.
  • PMO as a Service: wykwalifikowana kadra osób wspierająca klienta w ramach zarządzania portfelem projektów.
  • PMO/PM (IT Services) – zespół Project Managerów IT, zarządzających projektami w swoich obszarach jak np. rozwój i zabezpieczanie infrastruktury sieciowej, wdrażanie usprawnień w procesach przez rozwijanie botów, dbanie o aktualny stan sprzętu i oprogramowania komputerów, wsparcie rozwoju aplikacji IT.

Data Engineering:

  • SAP 1st level support (IT Services) – wsparcie użytkowników SAP, dzienny monitoring, przekazywanie transportów z obszaru testowego na produkcyjny.
  • Digital Workplace Service Support - wsparcie pracowników koncernu w korzystaniu z narzędzi do videokonferencji oraz do bezprzewodowej prezentacji treści.
  • Infrastructure Dataservice 1st level support – odzyskiwanie lub tworzenie kopii zapasowych danych np. utraconych maili ze skrzynki outlook, danych z dysków, współpraca z działem prawnym.
  • BI Data Proxy – automatyzacja Data Proxy oraz tworzenie nowych rozwiązań architektury systemów, a także deployment nowych obszarów on-Prem jak i w chmurze (Cloud).

Procurement & Business Services:

  • PRM - wspieranie zamawiających w procesach zakupowych IT, zadania administracyjne związane z monitorowaniem zamówień.
  • Business Intelligence – tworzenie analiz dotyczących wydatków koncernu, rozwijanie nowych rozwiązań raportowych, utrzymywanie spójności danych oraz praca na bazach danych dla działów personalnych, finansowych, tworzenie automatycznych raportów.

LOGISTICS to obszar skupiony na:

  • realizacji projektów technicznych i logistycznych dla fabryk Volkswagena,
  • współpracy i koordynowaniu firm zewnętrznych,
  • planowaniu ustawienia materiałów produkcyjnych.